ophalen Yisak - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu ophalen Yisak - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu

ophalen Yisak

Door: Inger en Wouter

Blijf op de hoogte en volg Yisak

11 Juli 2007 | Ethiopië, Addis Abeba

11 juli

Vandaag mochten we Yisak dan eindelijk ophalen uit het weeshuis! Wat een belevenis! Hij kwam naar ons toe met een bloemetje, wel verlegen maar heel vertederend. En hij gaf ons meteen een zoen, zoals hem waarschijnlijk was verteld. Maar geregisseerd of niet, hij had ons meteen voor ons gewonnen. Daarna was het een beetje zoeken naar wat te zeggen of te doen, we zaten wat op stoeltjes voor het weeshuis en daar werden we alledrie verlegen van. Hij liet ons zijn tehuis zien, en dat was heel bijzonder. Echt los kwam Yisak pas toen we ballonnen opbliezen en met hem gingen overgooien. Vervolgens kwam er een bal en tijdens het voetballen bleek dat we een echte linkspoot in huis hebben gehaald.

Na een heerlijke lunch, een dansje en een koffieceremonie was het dan zo ver: Yisak gaf zijn verzorgsters en zijn vrienden nog een zoen ten afscheid en stapte bij ons in de auto. Hij leek er weinig moeite mee te hebben en keek nieuwsgierig om zich heen.

Yisak is een prachtig mannetje, heel sociaal en levendig, soms serieus maar meestal vrolijk. Hij lijkt al een aardige opvoeding achter de rug te hebben. Hij prikt zijn eten bij voorkeur met een vork en niet met de hand. En het doosje rozijntjes, dat we hem gaven, ging hij uitdelen, door om de beurt bij ieder van ons een rozijntje in de mond te doen.

Hij heeft meteen al een vriendje gevonden hier in het hotel. Hij is dik en mik met Marlon, de 5-jarige zoon van een stel dat hier is om een meisje van bijna 2 te adopteren. Dat gaat erg goed samen.

Zijn eerste woord nederlands (na pappa en mamma) was auto. Hij is gek van speelgoedauto’s. Wij hadden een paar kleintjes bij ons, maar Marlon had een grote auto op batterijen, die een hoop herrie maakte en alle kanten op reed. Dus toen wij vervolgens boodschappen gingen doen bij de plaatselijke supermarkt, stond er al gauw ook zo’n ‘zingende en dansende auto’ bij ons in het mandje. Tjsa, we moeten duidelijk nog leren hoe je een kind iets weigert ;-), maar ja wat doe je als een paar van die mooie ogen je vragend aankijken en je niet in zijn taal kunt uitleggen dat de batterijen toch binnen een dag op zijn. We zijn dus nu al begonnen ons kind te verpesten!

• 14 Juli 2007 - 09:02

Edith:

inderdaad een lief maar vooral mooi kindje!!!
    ik hoop jullie snel met zijn 3-tjes te zien.
    geniet nog maar lekker van dit alles!
    Kus van E

• 14 Juli 2007 - 09:55

Marijke Bot:

Welkom bij de club van Ouders!
    Wat heerlijk dat jullie zo gelukkig zijn en wat fijn dat Yisak is zoals hij is. Jullie gaan het heel fijn hebben, vast en zeker!
    Veel liefs uit Haarlem,
    Marijke

• 14 Juli 2007 - 11:18

Ranka:

Gefelciteerd pappa, mamma en Yisak,
    Wat heerlijk dat het lekker klikt onderling en dat jullie samen veel plezier hebben.
    Wat ontroerend dat Yisak die rozijntjes zo lief deelt.
    En Inger, ik ben trots op je dat je zo moedig dat gesprek met de oma en biologische moeder van Yisak hebt gedaan. Een bijzondere ervaring die je vast lang zal heugen.
    Veel liefs en knuffels van ons,
    Roelof, Myrthe, Wouter en Ranka

• 14 Juli 2007 - 11:23

Geert:

Geweldig, zeg. Fijn dat we, Geert, Lia en Jaap, dit zo mogen meebeleven! Nogmaals van harte gefeliciteerd.

Mag ik deze site ook aan je collega's doorgeven, Wouter?
    Groet
    Geert

• 14 Juli 2007 - 11:29

Martine & Wout:

Inger, Wouter en Yisak gefeliciteerd!
    Dat gesprek op VDO lijkt me echt wel iets unieks, zeker voor later als hij als linksbuiten van AJAX op zoek wil naar zijn roots.
    Jullie kennen elkaar ondertussen al weer bijna 3 dagen... Prettige vakantie nog en succes met de ontgroening als ouders!

• 14 Juli 2007 - 11:58

Marion:

Want ontzettend leuk om nieuwe foto's te zien waar jullie samen op staan. Wat een prachtig ventje en wat heerlijk dat jullie hem eens lekker kunnen verwennen.
    Yisak, welkom in de familie!! Wouter en Inger, gefeliciteerd met jullie kanjer!

PS ik hoop dat dit bericht nu wel aankomt want ik heb het idee dat het de vorige keer niet gelkut is.

• 14 Juli 2007 - 12:30

Gerrit:

fijn dat jullie het zo goed hebben samen.
    met een linkspoot is niets mis,ben ik zelf ook!en zoals wout al schreef bij ajax is altijd plaats voor hem maar Haarlem vooruit"" is ook leuk.
    Nog fijne dagen met jullie gezin en tot woensdag.

• 14 Juli 2007 - 13:04

Francis:

Prachtig! Wat een mooi en leuk verhaal!!
    En dat verwennen.....wen er maar aan:)
    Een kind wat kan delen....!! Daar mag je heel blij mee zijn!!
    Geniet!
    Lieve groet van ons!
    Rich, Fran en Jim

• 14 Juli 2007 - 17:38

Annie En Bertus:

tweede poging
    Wij hebben jullie berichten gelezen en zijn behoorlijk onder de indruk. De foto's zijn geweldig wat een leuk mannetje. Het blijkt dat hij jullie al helemaal inpakt.
    Wij verheugen ons om jullie drieen a.s. Woensdag te omhelzen.
    Tot ziens Pa en Ma

• 14 Juli 2007 - 17:53

Joan:

Yisak en jullie zijn nu al 4 dagen een gezin. Gefeliciteerd en heel veel geluk samen. Veel plezier nog in zijn geboorteland en goede reis terug naar Nederland. Leuke foto's, vrolijke jongen.
    liefs van Joan

• 14 Juli 2007 - 18:29

Jan :

Ik krijg het niet snel koud, maar dit vind ik toch wel heel vertederend. Misschien omdat Wout toch altijd mijn beste vriendje is en blijft en Yisak heel erg op hem lijkt.
    Mijn gevoel hierover is heel goed en ik hoop dat jullie een prachtige toekomst tegemoed gaan met z'n drietjes.
    En hij zal er zelf wel achter komen dat Feyenoord de beste , mooiste club is van Nederland.

Ik zorg dat ik op de hoogte blijf. Nog veel plezier daar met z'n drietjes

Jan

• 14 Juli 2007 - 19:17

Gerrit:

ben diep onder de indruk ingers verslag van het gesprek met Ysaks moeder en oma. Ik heb dit pas gelezen na het verslag van jullie eerste dag met Ysak.Wat goed dat je dit voor later hebt vastgelegd.

• 15 Juli 2007 - 11:11

Mirjam:

Dag lieve Inger, Wouter en Yisak! Het is ontroerend te lezen hoe de eerste ontmoeting is verlopen; kippenvel! De eerste foto's die jullie kregen, lijken de goede indruk van hem gegeven te hebben.. Een mooi, lief, open mannetje
    en een beetje lijkend op Wouter ;-). Geniet!
    Liefs, Mirjam

• 15 Juli 2007 - 19:20

Astrid:

Lieve Inger en Wouter,
    wat ontroerend om zo mee te mogen genieten van jullie "ouder" worden!Wat een mooie zoon!Mij schieten woorden tekort, ik wens jullie een goeie terugreis en heel,heel veel geluk.
    Kus voor alledrie
    Astrid

• 16 Juli 2007 - 06:02

Margrita:

Lieve Alledrie, wat vertederend om te lezen. Van harte gefeliciteerd alledrie. Verwen Yisak maar lekker. Jullie zullen geweldige ouders zijn. Dat weet ik zeker. Heel veel liefs vanuit Mexico. Margrita

• 16 Juli 2007 - 08:28

Martin Noorman:

Beste Inger en Wouter,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
    Net kreeg ik van Mirjam de link door van deze site. Ik was zo getroffen door alles dat ik in 1 ruk de hele site heb doorgekeken.
    Via Inger weet ik hoe jullie hier naar hebben uitgekeken en ik hoop dat jullie met elkaar heel gelukkig worden.

• 16 Juli 2007 - 08:36

Hans Cok:

Geweldig... Echt super !!
    Een prachtig mooi kereltje.
    Heel veel geluk met elkaar.
    Ben heel blij voor jullie.

• 16 Juli 2007 - 09:16

Mariëlle:

Lieve Inger en Wouter,
    Fantastisch, jullie zullen de liefste papa en mama voor Yisak zijn!
    Geniet van elkaar. Hartelijke groet,
    Benno en Mariëlle c.s.

• 16 Juli 2007 - 13:25

Taco&Mariska:

Gefeliciteerd!
    Wat een mooi jongetje. Kan vast lekker met Jasper voetballen. Fijn dat alles zo goed gaat.
    Groeten, TMJC

• 16 Juli 2007 - 15:13

Frenk:

heel erg leuk om zo te kunnen volgen hoe het jullie vergaat in Eth.
    En zo te zien gaat dat heel goed.
    Veel geluk!

• 06 Augustus 2007 - 08:47

Gertje:

Echt een ventje om verliefd op te worden. Inger en Wouter, heel veel plezier en geluk met hem.