We gaan (bijna) op reis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu We gaan (bijna) op reis - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu

We gaan (bijna) op reis

Door: Inger

Blijf op de hoogte en volg Yisak

16 December 2018 | Nederland, Haarlem

Nog een week en dan zitten we in het vliegtuig naar Ethiopie! We hebben er veel zin in, maar vinden het ook wel spannend. De logeerkamer ligt vol met spullen om mee te nemen. En de grote koffer (die we hiervoor geleend hebben) zit al helemaal vol kadootjes voor familie, tolk, en kindertehuis.

Het is alweer 6 jaar geleden dat we voor het eerst met Yisak teruggingen naar zijn geboorteland. Toen nog een klein mannetje van 11. Nu een volwassen vent van 17. Zijn moeder zal wel opkijken. Ze heeft een prachtige zoon voortgebracht. Yisak ziet wel een beetje op tegen de ontmoetingen met zijn familie. Vorige keer (6 jaar geleden alweer) kon hij zich nog een beetje achter ons verschuilen. Maar nu is hij een vent van 17, die een kop boven zijn moeder uit zal steken als ze hem probeert plat te knuffelen. Want daar gaan we vanuit, dat ze hem weer plat zal willen knuffelen :-)

Ook gaan we Yisaks vader ontmoeten. Vorige keer hebben we hem zo'n anderhalf uur gezien, op de laatste dag van onze reis. Dit keer hopen we hem wat beter te leren kennen.

Behalve de ontmoetingen met Yisaks familie staat er ook een mooie rondreis in het noorden van Ethiopie in de planning. In dit blog hopen we jullie daarvan op de hoogte te houden, mits de techniek ons niet in de steek laat en de WIFI een beetje op peil is aldaar.

• 17 December 2018 - 05:11

Mario & Jeniffer:

Lieve Inger, Wout en Yisak,
    Heel veel plezier met deze mooie reis.
    Fijn om weer samen te zijn en maak er
    wat moois. Veel liefs Mario & Jeniffer

• 18 December 2018 - 11:55

Anita En Sjaak:

Spannend jongens, nog maar 5 nachtjes en jullie zitten in het vliegtuig. Een hele mooie reis gewenst en kom gezond weer thuis.
    Liefs Sjaak en Anita

Yisak

Deze site gaat over onze reizen naar Ethiopie. De eerste reis was in 1997. We doen hier verslag van onze reis naar ethiopie om onze zoon Yisak op te halen en van enkele mijlpalen in de voorbereiding. De tweede reis is in 2012. We doen verslag van de eerste keer dat Yisak terugkeert naar zijn roots in Ethiopie. De derde reis is in 2018. Yisak is nu 17 jaar oud en we gaan met hem terug naar Ethiopie. We bezoeken zijn familie en maken een mooie rondreis door het noorden van hetland.