Ontmoeting met de familie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu Ontmoeting met de familie - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu

Ontmoeting met de familie

Door: Inger

Blijf op de hoogte en volg Yisak

24 December 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Vandaag was het dan zo ver. Na een korte nacht ( we kwamen pas laat aan de vorige avond) hebben we vandaag een bezoek gebracht aan Yisaks biologische familie. En we kunnen wel zeggen dat we er echt (weer) een familie bijhebben. We werden heel warm onthaald door Yisaks moeder en oma. Niet alleen Yisak maar wij alledrie werden helemaal platgeknuffeld. Zijn moeder was heel trots op hem en wilde hem aan alle buren laten zien. De mensen herkenden hem nog en met de kinderen van sommigen was hij goed bevriend geweest. Heel leuk om te zien en mee te maken hoe blij ze waren hem weer te zien.
We kregen een heerlijke uitgebreide Ethiopische lunch voorgeschoteld. En daarna kwamen Yisaks tante en haar inmiddels vier kinderen ook nog. De oudste, Deborah, herkende Yisak nog echt, ze is 2 jaar ouder dan Yisak en sprak behoorlijk goed engels. Ze leek al bijna een volwassen vrouw, maar gelukkig speelde ze later nog wel mee met Yisak en de andere kinderen. We hadden een Ajax voetbal meegenomen en daar werd meteen mee gespeeld.
Terwijl de kinderen speelden hebben wij (met een geweldige tolk erbij) nog wat kun praten met de volwassenen.
Al met al een heel geslaagde ontmoeting. Gelukkig hebben we nog geen definitief afscheid hoeven nemen, op 1 januari zien we ze nog een keer en zijn we bij Yisaks tante uitgenodigd. Daarvoor proberen we moeder ook nig even alleen te spreken want met zoveel mensen erbij was een diepgaand gesprek niet altijd mogelijk. Wel hebben we nu al heel open momenten ervaren met zowel moeder als oma.
Of we Yisaks vader nog gaan zien is nog onduidelijk. Vandaag was hij niet bereikbaar.

Oja het weer is hier prachtig, het verkeer een en al file, en taxis hebben hier geen airco:-) Morgen gaan we de stad uit en daar zien we naar uit.

Warme groeten, liefs en knuffels uit Addis Ababa.
Yisak, Wouter en Inger

Yisak

Deze site gaat over onze reizen naar Ethiopie. De eerste reis was in 1997. We doen hier verslag van onze reis naar ethiopie om onze zoon Yisak op te halen en van enkele mijlpalen in de voorbereiding. De tweede reis is in 2012. We doen verslag van de eerste keer dat Yisak terugkeert naar zijn roots in Ethiopie. De derde reis is in 2018. Yisak is nu 17 jaar oud en we gaan met hem terug naar Ethiopie. We bezoeken zijn familie en maken een mooie rondreis door het noorden van hetland.