Reisschema - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu Reisschema - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu

Reisschema

Blijf op de hoogte en volg Yisak

11 December 2012 | Nederland, Haarlem

Nog anderhalve week en dan zitten we in Ethiopie! Terug naar de roots van Yisak.

Voor de achterblijvers hieronder ons reisschema. Wie weet lukt het ons om af en toe een berichtje of wat foto's te plaatsen, maar we garanderen niets ;-)

Zo 23 dec. Vertrek 10.10 uur met KLM naar Addis Abeba. Aankomst 21.30 uur.
Ma 24 dec. Addis Abeba. Ontmoeting met Yisak's moeder en/of oma.
Di 25 dec. Addis Abeba naar Debre Zeyt, 1 a 2 uur ten zuidoosten van Addis. Verblijf in een door Belgen gerund hotel ' The Viewpoint lodge', dus wie weet dat we toch nog iets van kerst mee krijgen? In elk geval ligt het prachtig aan een meer, dus misschien zitten wij eerste kerstdag wel in een kano. 's Avonds komen Astrid, Maartje, Femke, Lotte en Amanuel ook naar Debre Zeyt, zodat we hun verhalen over hun ontmoeting met de moeder van Amanuel kunnen horen.
Wo 26 dec. Ochtend in Debre Zeyt. Middag vertrek richting Dodola. Waar we overnachten???
Do 27 dec. We reizen verder naar Dodola. Een plaatsje in de uitlopers van Bale Mountains. Van hieruit gaan we een trektocht maken de Bale Mountains in. Zie: http://www.baletrek.com/trekking.php
Vr 28 - Zo 30 dec : Trektocht met paarden in Bale Mountains.
Ma 31 dec: Reisdag van Dodola naar Addis Abeba
Di 1 januari: Addis. Wellicht een tweede ontmoeting met yisaks familie.
Wo 2 januari: Vliegen van Addis naar Bahir Dar. Bahir Dar ligt aan het Tana Meer, de oorsprong van de Nijl. Hier komen we Astrid, Amanuel, Maartje, Femke en Lotte weer tegen en kunnen we nog een paar dagen lekker relaxen, mooie kerken bekijken, bootje varen, etc.
Do 3 -vr 4 jan: Bahir Dar
Za 5 jan: Terug naar Addis Abeba
Zo 6 jan: Addis Abeba. Wellicht nog een laatste ontmoeting met Yisaks familie. En dan 's avonds om 23.30 uur in het vliegtuig terug naar Nederland.
Ma 7 jan: Aankomst op Schiphol om 7 uur 's ochtends... Goede morgen Nederland!

• 11 December 2012 - 23:50

Roelof:

Hoi Yisak, Inger en Wouter,

Leuk om te lezen, lijkt me spannende en leuke reis. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden via the clous want wij zijn dan ook op vakantie. Fijne reis! Wouter, Myrthe, Aranka en Roelof

• 27 December 2012 - 10:25

Mees En Bianca:

Hoi hoi,

Leuk te lezen wat jullie allemaal gaan doen. Leuk hoor. Spannend ook. Wij zijn vooral benieuwd naar de foto's. Maar Mees wil het verhaal Yisak graag zelf horen. Nou Inger dan gaan we nog maar een keertje iets afspreken. Veel plezier in de Bale Mountains. Dat zal ongetwijfeld heel erg mooi zijn. Geniet ervan met elkaar.

Kus Mees en Bianca.

• 30 December 2012 - 10:40

Bertus En Annie Goossens:

Lieve Yisak,

Wat we begrepen hebben, zijn jullie hartelijk ontvangen door je biologische
    familie, fijn hoor.
    Hoe was de 3-daagse trektocht in de Bale Mountains . We zijn erg benieuwd
    naar de verhalen en de foto's !
    We hebben je wel gemist met Kerst Yisak, want vaak win jij wel met bowlen.
    Deze keer heeft Laura gewonnen.
    We hopen jullie gauw weer te zien en zijn erg nieuwsgierig naar de
    verhalen en foto's.

Liefs en dikke knuffels van opa en oma.

• 30 December 2012 - 19:05

Marijcke:

Lieve yisak, Inger, Wouter,
    Hier in Frankrijk hopen we gauw weer een berichtje te krijgen over het verdere verloop van de reis.
    Is de trektocht goed verlopen ?
    Blijft het contact met de familie trekken?
    Komen er nog Amhaarse woorden terug bij Yisak?
    Ik ben heel benieuwd naar Yisaks reactie.

Groet van Martin en Claude, Veel liefs van Oma Marijcke

• 31 December 2012 - 11:44

Bianca Winnubst:

Dag Lieve Inger,

Ik hoop dat je je studie een beetje kunt loslaten daar. Maar het zal wel met al die mooie plannen die jullie hebben voor de reis. Ik ben net als alle andere op deze site verschrikkelijk nieuwsgierig naar hoe het jullie vergaat. Hier in Nederland knalt het de hele dag al om onze oren. Vandaag hebben jullie een reisdag en sluiten jullie aan het einde van deze dag het jaar af. Morgen misschien een ontmoeiting met de familie van Yisak, een mooi begin van een nieuw jaar. Ik kan niet wachten op alle verhalen. Mees en ik kijken elke dag even waar Yisak is en wat jullie gaan doen. Geniet ervan..

x B.

Yisak

Deze site gaat over onze reizen naar Ethiopie. De eerste reis was in 1997. We doen hier verslag van onze reis naar ethiopie om onze zoon Yisak op te halen en van enkele mijlpalen in de voorbereiding. De tweede reis is in 2012. We doen verslag van de eerste keer dat Yisak terugkeert naar zijn roots in Ethiopie. De derde reis is in 2018. Yisak is nu 17 jaar oud en we gaan met hem terug naar Ethiopie. We bezoeken zijn familie en maken een mooie rondreis door het noorden van hetland.