Bahir Dar - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu Bahir Dar - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Yisak - WaarBenJij.nu

Bahir Dar

Door: Inger

Blijf op de hoogte en volg Yisak

04 Januari 2013 | Ethiopië, Bahir Dar

4 januari
Vandaag hadden we een pechdag. Toen Yisak vanochtend zijn camera wilde meenemen op ons boottochtje, bleek die nergens te vinden. Voor het laatst gebruikt toen we woensdag de stad in gingen... De hele kamer alles omgekeerd en uitgeplozen maar hij bleef onvindbaar. Hoe dat nu kan? hij had er zo'n goed nekkoord aan zitten, maar toch...

Eerst maar ontbeten en met dat boottochtje naar de kloosters op eilandjes. Het was heerlijk op het water, zelfs wat fris met de wind erbij, en we zaten in de schaduw onder een afdak. Helaas begaf de motor van het bootje het al snel doordat er iets hards in de motor kwam ('wat een rotdag' aldus Yisak). Maar dit werd goed opgelost. al snel kwam er een collega/concurrent langs, die ons naar het dichtstbijzijnde eiland sleepte. Daar bekeken wij het klooster en daarna kwam er al snel een vervangende boot aan. We hebben mooie kloosters en kerken gezien en heeeel veel pelikanen, maar geen nijlpaarden ( waarop we hadden gehoopt). Al met al een lekker tochtje.

S Middags dan maar naar de politie om aangifte te doen. Dat was geen succes... Eerst lang wachten op iemand die je vervolgens doorstuurt van het lokale politiebureau naar het hoofdbureau, daar van de een naar de ander tot je zit te wachten op iemand die uit een vergadering moet komen en die je vervolgens terugstuurt naar het lokale politiebureau. Waar je vervolgens zit te wachten op iemand die niet komt en dan gaat het kantoor dicht... Pffftt. Gelukkig was er al die tijd een heel aardige vent van het hotel bij, die aardig engels sprak. Uiteindelijk hebben we op de computer van het hotel maar een verklaring getikt en door de manager laten ondertekenen met een stempel erbij. Nu maar hopen dat de verzekering er genoegen mee neemt.

Het was wel een goede les om beter op je spullen te letten, maar wel een harde....

En dan nu het goede nieuws. Yisaks vader is al in Addis Abeba aangekomen! Volgens Emebet is hij erg emotioneel over het feit dat hij Yisak zal gaan zien. We hebben zondag om 11 uur een afspraak met hem.

• 08 Januari 2013 - 00:03

Familie Dumont:

Wat een fantastische en emotionele verhalen allemaal, leuk om te lezen.
    Volgens mij komen jullie vandaag thuis ( 7-1-13 )
    We bellen volgend weekend.
    TOT ZIENS
    Groetjes Erik.

• 09 Januari 2013 - 09:25

Annette:

Wow, wat een prachtig land! Ziet eruit als een geweldige reis. Veel plezier
    Annette

• 09 Januari 2013 - 19:52

Yvon:

Wat een mooie en emotionele reis hebben jullie gemaakt. mooi en heel bijzonder dat jullie dit konden doen als gezin. Gr Eric En Yvon en Karlijn

• 09 Januari 2013 - 21:31

Bianca En Mees:

Hoi Yisak,

Wat een prachtige foto's en mooi verhaal (ik heb nog niet alles gelezen) komt nog.... Maar wat lijk jij op je moeder en ook bij je vader zie ik ook wel iets van je terug. Leuk hoor. Is het niet geweldig dat je dit samen met je vader en moeder hebt mogen doen. Ik vind het heel bijzonder. Mees en ik hebben ook echt met je meegeleefd. Was heel leuk.
    Zien we je snel nog een keertje, Mees wil graag weer met je spelen.....

groetjes Bianca.

Yisak

Deze site gaat over onze reizen naar Ethiopie. De eerste reis was in 1997. We doen hier verslag van onze reis naar ethiopie om onze zoon Yisak op te halen en van enkele mijlpalen in de voorbereiding. De tweede reis is in 2012. We doen verslag van de eerste keer dat Yisak terugkeert naar zijn roots in Ethiopie. De derde reis is in 2018. Yisak is nu 17 jaar oud en we gaan met hem terug naar Ethiopie. We bezoeken zijn familie en maken een mooie rondreis door het noorden van hetland.