Een zoon! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu Een zoon! - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Yisak - WaarBenJij.nu

Een zoon!

Door: Inger en Wouter

Blijf op de hoogte en volg Yisak

08 Mei 2007 | Nederland, Haarlem

We kunnen het zelf nog maar nauwelijks bevatten, maar vandaag was het dan zover: wij zijn vader en moeder geworden van Yisak!

Inger werd rond half 10 gebeld door Wereldkinderen, met het 'voorstel' van Yisak. Helemaal blij moest ze nog een half uur wachten voordat ze Wouter kon bereiken om het blije nieuws te delen. Gelukkig waren er collega's in de buurt die haar een beetje opvingen. Van werken kwam niets meer, natuurlijk.

Yisak is een gezonde jongen van vijf jaar oud. Hij komt uit Addis Abeba, de hoofdstad van Ethiopie. Hij is drie maanden geleden door zijn moeder afgestaan aan een weeshuis. Verder hebben we weinig achtergrondinformatie. Hij wordt in het weeshuis beschreven als een actief kind, speelt met andere kindjes, houdt van voetballen, eet alles wat hem wordt voorgezet. Een leuk kindje, volgens degene die hem gezien heeft. En wij zijn ook helemaal verliefd op hem.

Yisak

Deze site gaat over onze reizen naar Ethiopie. De eerste reis was in 1997. We doen hier verslag van onze reis naar ethiopie om onze zoon Yisak op te halen en van enkele mijlpalen in de voorbereiding. De tweede reis is in 2012. We doen verslag van de eerste keer dat Yisak terugkeert naar zijn roots in Ethiopie. De derde reis is in 2018. Yisak is nu 17 jaar oud en we gaan met hem terug naar Ethiopie. We bezoeken zijn familie en maken een mooie rondreis door het noorden van hetland.